måndag 25 oktober 2010

Första bidraget till febern klart

Här har det pysslats och knåpats lite mellan varven hela veckan och äntligen har det gett resultat. Här är mitt första bidrag till Magdas scrapfeber där man skulle skapa efter principen tripp, trapp, trull och använda samma två papper på alla alster.

Min pappa fyllde 50 i helgen så jag passade på att göra en liten present. Jag har altrat för första gången på evigheter, dels en vinlåda men också en chokladkaka (tack för inspirationen Maritha) och ett matchande födelsedagskort.

Det var riktigt skojigt att dekorera denna! Jag har grundmålat vin"boxen" med akrylfärg. sen har jag maskat dit spindelnätet med distress och sprayat på med mist. Detaljer urklippta från ett BG-papper från kittet och så massor av ljuvliga dekorationer från Tim Holtz och Prima!

Staflikortet är gjort lite efter samma princip men utan akrylfärg - där finns lite mist och ett maskat spindelnät samt de två papper som jag använde på det stora alstret.

Sist men inte minst min lilla choklad. Även här har jag mistat lite grann och klippt ut blommor. Kul utmaning tycker jag och det känns skönt att ha kommit igång lite i alla fall, brukar alltid göra alla alster sista dagarna i vanliga fall =)

5 kommentarer:

  1. Wow, läckert!! :)
    Så bra att PS-tipsen hjälpte!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Toksnyggt helt enkelt. Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Men hjälp! Det här ursnygga har jag missat totalt! Sååååå otroligt läckert!!!!!

    SvaraRadera