söndag 28 februari 2010

Älskade unge

Som på många andra ställen har det varit romantiskt tema på månadsutmaningen i Scrapgalens blogg. Scrapgalen är en butik med en mycket speciell plats i mitt lilla scraphjärta eftersom det var där jag var på min första träff. Det var efter denna träff som jag bestämde mig för att börja blogga och som jag vågade hoppa på olika utmaningar. Petras DT-gäng har varit mina bloggfavoriter sen dess och jag har kikat in hos dem nästan dagligen och hämtat inspiration, alla tekniker/allt material jag använt på denna LO har jag lärt mig ev dem. En stor kram till hela teamet kändes på sin plats i denna hjärtans månad och en LO om min älskade underbara unge!!












Hjärtat har jag gjort på frihand men kladdkrita, akrylfärg och crackle paint, runt kanten har jag stämplat och embossat med en stämpel från Tingtura. Fågeln har jag klippt ur ett Primapapper och det gröna är en gammal blomförpackning.














Här har jag återanvänt ett gammalt klockarmband, tycker att det gröna blev väldigt snyggtt till det röd-svarta. Blommorna är ett par av de helt ljuvliga nyheterna från Prima, förutom den svarta som jag gjort själv =)














Ville visa titeln också, tycker att de här skumbokstäverna är såå snygga, å så tiny alphas såklart...
Tack för titten och välkommen åter =)

7 kommentarer:

  1. Fantastiskt vacker! Och din sötis är lika blond som min Viggo! Vad skoj att se att du gör blommor! Du, satt du och demade i Jakan i helgen? Min syrra vara där och berättade att hon sett en tjej och det lät som du på beskrivningen. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar sida...
    Jag är alldeles i början av mitt scrappande, har blivit lite beroende och suger åt mig av alla tips och idéer... SÅ roligt!!
    Det jag håller på med nu är ett album från vårat bröllop.
    Nu ligger du bland mina favoriter!
    ha en bra dag!
    /Linda

    SvaraRadera
  3. Just great! I like this heart's toning and the composition. Just fabulous LO!!!

    SvaraRadera
  4. Helt underbar lo!!!
    Gillar alla detaljer och att det även inte bara är traditionella scrapsaker :) Och din egna blomma är ju ursnygg!!!! *me like*

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättehäftig Lo. Den har lite av varje! Både tuffa inslag och romantiska!

    SvaraRadera
  6. Den var väldigt fin den där... Åhh jag blir så glad att vi inspirerar dig! Jag blir glad och stolt!!

    SvaraRadera
  7. Raring=) Och jag vill att du ska veta att du inspirerar mig och har blivit en av mina bloggfavoriter! Underbar layout (den här också)!

    Kram

    SvaraRadera