måndag 14 december 2009

Det är nästan pinsamt....

....men jag har verkligen inga idéer kvar till alla dessa julkort som skall göras, så när grannen beställde ett par härom dagen tog jag återigen hjälp av de fantastiska tjejerna i Scrapgalens designteam, deras vackra kort hittar ni här.

På detta kort har jag använt papper från INKIDO - fantastisk serie som funkar på alla julkort oavsett vilken stil man gör det i, stämpel från samma tillverkare så klar (jag har ju nästan bara INKIDO-stämplar).

När jag sågLillNettans kort med sådanna där julgranshjärtan som man vek i skolan kunde jag bara inte låta bli att testa själv. Det fick bli ett i rött och grönt som grannen ville ha det, även här material från INKIDO.

Enkel insida med gott om plats att skriva en julhälsning.

Det andra blev ett i rött och svart som är lite mer mina färger och så gjorde jag ett till av de spillbitar som blev över. Det Mörkröda pappret i bakgrunden är från Ladybug and Friends (samma som ängel-pappret ovan) och resten av materialet från Pink Paislees serie Misteltoe. Eftersom jag saknar sådanadär tjusiga swirl-stämplar som Nettan har, använde jag en ornament-stämpel från Panduro och stämplade med flera gånger, det blev ganska fint faktiskt.


På nästa kort har jag skurit ut lite fina detaljer från ett par underbara Websters-papper, en bit Prima-spets och en pin - klart! Behövs inte så mycket mer med Websters helt enkelt.

Även insidan har fått en liten webster-detalj:

Det är helt galet hur många fina julserier det finns och jag har nog köpt alla...schy..berätta inte för nån...

2 kommentarer:

  1. mkt tjusigt må jag säga! vi skulle ha filmat vår låd-tillverkning och lagt upp här.. haha

    SvaraRadera
  2. Snyyyyggt! Glad att jag kan inspirera någon!

    SvaraRadera