måndag 7 december 2009

Jul, jul strålande jul

Nu tänkte jag bjuda er på en kavalkad av jul - skall tillägga att jag egentligen inte alls är en förespråkare för denna högtid och inte har ett endaste litet pynt hemma....det är sant!

Alla som har köpt den nya tidningen Magnolia Ink har säkert lagt märke till den alldeles underbara adventskalendern som fanns där. Jag tyckte det verkade som en kul projekt och satte mig för att vika askar - 24 stycken!! Tänkte inte på det... Efter en miljard timmars slit är den nu i alla fall äntligen klar och bortlämnad till sin nya ägare - nästa år köper jag tändsticksaskar =)

I stort sett alla papper kommer från Graphic 45:s underbara julserie, om du inte har den - köp den!
Mormor har beställt lite julkort av mig och här kommer att par av dem, vill tacka Cilla, Lillblomman och Christel vars kort jag liftat så nära orginalet att det nästan får räknas som stöld - de gör otroligt vackra saker alla tre!



Några idéer har jag ändå lyckats kläcka själv ;)


Sist men inte minst så blev det ett kort av resterna som fanns på skrivbordet + julstjärnan som jag gjorde på Lillblommans make-and-take i helgen!

Glöm inte att njuta i julstökandet!

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint! Beundrar ditt tålamod med kalendern, jag hade gett upp efter första lådan;) Men slutresultatet var fantastiskt - jättefin=) Härliga julkort, gillar det med tomten och rullarna lite extra mycket!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Julkalendern klår alla tidigare och ska få leva vid min sida många jular till :) TUUUUSEN TACKkk (blackmetal-tacket)

    SvaraRadera