fredag 2 april 2010

Olika men ändå lika

En utmaning på träffen i helgen gick ut på att skapa två layouter efter samma skiss men i olika stilar. Så olika stilar vet jag inte om mina blev men olika färger i alla fall =)

Tanken var att denna skulle bli i vintagestil men jag vette sjutton...Gjorde hela layouten på 20 minuter vilket är oerhört snabbt för att vara mig. I ren panik fick Carina som satt vid mitt bord plocka fram lite passande bokstäver (tack för dem!). Har distressat kanterna på bakgrundspappret med Vintage Photo liksom tagsen och sprayat med glimmer mist. Fotot har jag filat på med nagelfil och bakom detta sitter ett papper från Graphic 45. Nästa bidrag spenderade jag betydligt längre tid på, men har ändå lyckats missa en ring på Å och fått för mig att min fyraårige son redan fyllt fem =) En av blommorna i hörnet har jag gjort själv - ni ser vilken. Den svarta blomman har jag fått av en annan kär bordsgranne, Ulrika, som stansade ut den med Retro-Punch i wellpapp från INKIDO. Pärlan i mitten fick jag av min kära moster ( det är så bra när man är på träff att alla delar med sig till höger och vänster).

Principen är den samma som på den förra, men istället för att inka kanterna har jag ritat med zig-penna. Mist på bakgrundspappret, både glimmer från Tattered Angels och den som heter Diet Coke från Making Memories.

Stämpeln som ser ut som spets kommer från Prima och kostade bara 29 spänn hos Handarbeta - mycket prisvärt!

Tagsen bakom fotot är distressade med broken china och en lila nyans som jag just tappade namnet på. Sen har jag stämplat och embossat med ett par av mina nyinförskaffade primaswirls. Det var allt jag hade att bjuda på idag =)
KRAM// ScrapMyran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar