söndag 4 oktober 2009

Nu ska ni få se lite nytt igen

Sådär ja, då är jag på banan igen efter en stressig tid med allt annat än scrapbooking, detta blir ett långt inlägg men jag hoppas ni har tålamod! Först och främst tänkte jag berätta lite om den underbara träff som jag, Mia och Paula var på för två helger sen. Efter att ha försovit mig och efter en mycket snabb dusch satt vi äntligen i bilen mot Enköping och en mysig liten byggdegård. Väl på plats väntade ett fullspäckat tävlingskit och ett häfte med massor av utmaningar och så var vi igång. Vid samma bord som oss satt ett helt gäng med härliga tjejer och bredvid mig satt Pernilla (som för övrigt hade mycket kul åt hur jag våndades genom utmaningarna).
Första utmaningen var en skissutmaning med tema retro. Det var knappt om tid och jag blev fruktansvärt missnöjd med resultatet. Den blev platt, titeln ful och journalingen hann jag inte ens få med, men eftersom jag är så fruktansvärt snäll så får ni se den ändå ;)

Mia vann denna tävling och det förtjänade hon verkligen! Hennes bidrag hittar du här. Nästa utmaning att ge sig på var en skiss med romantiskt tema där man skulle använda material från ett såntdär panduronybörjarkit ni vet. Jag blev inte så nöjd med denna heller, förutom titeln som jag tycker är rolig - It´s hard to be a Rockstar!

Sen kom en utmaning i Vintage som är en av mina favoritstilar, även denna var efter en skiss och med vissa specialkrav så som rivna kanter på speciella ställen och sandpapper på kortet. Det var första gången jag sandpapprade på ett foto men jag tycker det blev riktigt snyggt! Återigen fick jag chansen att använda mig av Graphic 45, underbar pappersserie. Denna LO kanske inte blev världens bästa heller (det här med snabbscrap är nog inte riktigt min grej) men jag lyckades i alla fall kamma hem en andra plats!

Något annat trevligt som har hänt är att mitt DT-kit från Stellas har kommit och såhär såg det ut:

Och detta är vad jag har scrapat hitintills:

Både bakgrundspappret och det andra kommer från Basic Greys serie Lemonade men det ena har jag hotat upp med lite egengjord mist, lite dristress och masker från Tim Holtz samt den nya favoriten crackle paint. Alla dekorationer finns i Stellas Webbutik!
Sist men inte minst så har Magdas dragit igång höstens SCRAPFEBER till vilken alla i scrapgruppen bestämde sig för att vara med. Såhär maffigt var paketet som trillade in i blevlådan (eller nåja, jag fick gå och hämta det på posten för det fick inte plats i brevlådan).

Linda har blivit scrapgalen på riktigt och är snart klar med alla 12 utmaningar, själv har jag hunnit med en i helgen och den var på temat Galen och man skulle inspireras av denna Van Gogh-tavla:

Nog blev det galet allt! Jag gjorde som jag brukar med utmaningar och tolkade ganska bokstavligt, kladdade med allt jag kunde komma på, mist och akryler med egna masker och punchinella och såhär blev resultatet:

Mest galet av allt är nog den glittriga julrenen med skylten turist attraction som står mitt på åkern =)
Som ni ser har jag återanvänt titeln från retroutmaningen på Enköpingsträffen men på denna passar den sig mycket bättre!

2 kommentarer:

  1. oj vad många fina layouter!! Du har varit flitig! Tack för inspirationen.

    SvaraRadera
  2. Wow vilken härlig layout den sista var! Snacka om färgsprakande!! Och med tanke på den så förstår jag att snabbscrapping inte är din grej ;)

    SvaraRadera