torsdag 8 oktober 2009

Vilken dag!

Igår inledde jag dagen med att konstatera att jag har gallsten, inte så kul kanske men hellre veta vad det är än att bara gå runt och ha ont utan att veta vad man skall göra åt det. Så nu är det bara att vänta på operation, lite läskigt känns det eftersom jag aldrig varit på sjukhus (utom på BB då). Hur som helst så hade jag Paula med mig och vi tröstade mig med en hel dag av spontan scrapbooking! Först ringde vi Mia som fick kolla upp lite öppettider, adresser och telefonnummer och sen bestämde vi oss för ett besök hos Handarbeta där ingen av oss varit tidigare. Det var en fantastisk butik på Ekerö med jättebra sortiment och bra priser. Dessutom var det en jättegullig tjej som hade stället så dit har vi sagt att vi ska åka flera gånger! Trots att vi var fullpackade med prylar och 1000 kronor fattigare bestämde vi oss för ytterligare en butik på vägen hem, Helens Present & Papper i Hässelby. En liten butik med inte sådär väldans stort sortiment men jag kom hem med endel bra-att-ha-saker i alla fall! Sen bar det av hemåt och hämta ut mitt paket från Stellas som jag beställde innan jag åkte till Gotland, vann ju ett presentkort där i tävlingen i somras. Hem och packa upp för att packa igen och åka på träff, skulle repa inför vår spelning på lördag egentligen men gitarristen och sångerskan blev sjuka och trummisen skulle iväg så det blev inställt, med andra ord scrapträff för mig men jag blev inte klar med min LO så den får ni se en annan gång =)

1 kommentar:

  1. Läskigt med gallsten! Får man vänta länge på operation?

    Nu har jag anmält mig till Scrapgalens julmys, så då kommer vi ses där. Ska bli skoj! :)

    Ha det så bra, och ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera