torsdag 25 mars 2010

Sabbade just...

en layout som jag arbetat på i 3 timmar...Hade knåpat ihop en LO till Stockholm City Scraps första utmaning som man skulle göra hemma och var jättenöjd, så visade jag den för min sambo som tyckte det såg lite tomt ut i ena hörnet. Tänkte måla dit en tunn linje med Crackle paint, målade snett och skulle rädda situationen med att måla lite till och så blev det för mycket och nu ser det fördjälvligt ut. Har lust att grina...eller mörda min sambo, men det är ju inte hans fel direkt =)
Resultatet får ni se efter helgen.

4 kommentarer:

  1. NEJ! Hoppas du har hittat på ngt bra med den ändå!

    Och va rolig du är! sätta lite akrylfärg på fingret kan ju för vissa tyckas vara bohemiskt, ibland när jag kladdat massa med färg hemma ngn kväll och kommer till jobbet alldeles blå om fingrarna tycker de nog bqara att jag ser smutsig ut :p

    Nåja, klart vi ska ses - vi bor ju dessutom i Sthlm båda två! Ha så kul i helgen!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Åh, nej vad trist! Själv har jag inte haft tid att göra något bidrag tyvärr...

    Men vad kul det ska bli att ses imorgon! Jag hoppas absolut vi kan sitta tillsammans! Ska ta och packa ihop alla prylar ikväll... Alltid lika härlig utmaning med vad som ska med och får plats ;-)

    kram kram!!

    SvaraRadera
  3. Hejsan, länge sen jag kikade in här. Åh, vad trist, förstår hur du känner. Om det nu är till nån tröst! Hoppas du får trevligt i helgen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack själv! Tycker att det var så skoj att du vann med den "misslyckade" layouten!

    Visst kör vi lite minikurs med pm pennor nästa gång! Jag tar med alla mina så kan du kolla vilka färger du gillar men jag skulle satsa på dessa till att börja med.

    1. Blush-aniskte/hud
    2. Pale pink- kinder
    3. Sandstone- brun/hår
    4. Caramel- brun/hårskuggor
    5. Ivory- skuggor runt motiven
    6. Primrose- blont hår
    7. Moss- grön
    8. Olive green- grön skuggor
    9. Blue pearl- blå
    10. Cornflower- blå skuggor

    Och om du känner för fler...

    11. Berry red- röd
    12. Poppy- röd skuggor
    13. Teagreen- babt blågrön
    14. Pastel blue- skugga
    15. Cool grey 1- skuggor på vitt
    16. Warm grey 2- grå till skuggor
    17. Warm grey 3- grå till skuggor.

    Kramar!

    SvaraRadera