söndag 16 augusti 2009

100 % Scraphelg

Vilken underbar helg jag har haft! Inledde fredagen med att knipa de sista platserna till Enköpings pyssels supermara den 19 september. Hela kvällen ägnade jag åt att jobba med Pyssellyckans skissutmaning och så passade jag på att använda det ljuvliga materialet från INKIDO. Det var en kul och annorlunda skiss där man skulle scrapa diagonalt, är mycket nöjd med resultatet men jag skulle behöva bli lite bättre på att bunta ihop blommor, får inte riktigt till den form som jag vill ha. LO:n handlar om när jag för första gången verkligen umgicks med min lillasyster. Vi scrapade tillsammans vilket hon aldrig gjort tidigare och hon var jätteduktig.

På lördagmorgonen tog jag med mig Mia, Paula och alla barnen på en tripp till Gustavsberg och den underbara lågpris-scrapbutiken Weralena som jag blev tipsad om av en tjej som jag köpte min expedit av för ett tag sen. Hon som äger butiken köper in restlager av varor och kan därför sälja papper för så lite som 2 kr! Har såklart glömt att fota mina fynd, jag är nog mest nöjd med mina chalkstaplar som bara kostade 80 kr styck! Henne ska vi besöka fler gånger! Tyvärr finns den fysiska butiken bara kvar tills i september sen är det webbutiken som gäller.
Sen lämnade vi bort våra barn och hade maraton hos Paula till klockan 4 på morgonen. Jag hade lite svårt att komma igång men bestämde mig slutligen för att anta Handstämplats utmaning att sy på valfritt alster. Jag brukar aldrig sy på mina alster, det har jag inte tålamod till - brukar sluta med att jag svär över att tråden inte går in i nålen eller liknande. Denna LO tog sjukt lång tid men det var kul att sy och det blev väldigt fint eller vad säger ni?


Och som pricken över i på denna mysiga helg så fick jag se att att Magdas bestämt sig för att skicka en present till alla som skickat in ett bidra till "Då och NU" - hoppar och studsar av glädje! Och för er som inte deltog - gå gärna in och kika på allas bidrag och bläddra igenom era egna första album - det är riktigt kul att följa utvecklingen!

5 kommentarer:

  1. Himla fina alster du gjort på träffen... Och grattis till vinsten från Inkido. Den var verkligen fin...

    Pinsen du frågade om inne hos mig har jag köpt här: http://www.hobbyharvan.se/ Men de har tyvärr ingen webbutik. Men om du mailar och frågar tror jag nog att hon kan skicka till dig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag visar din Lo i Inkido bloggen i dag!!

    SvaraRadera
  3. Men vilken mysig blogg du har! Sån tur att du lämnade en kommentar hos mig så att jag kunde hitta hit. :) Urläckert med cirklarna här ovanför - är heller inte så mycket för att sy på layouter för jag kan inte direkt sägas vara händig med nål och tråd. Fast ibland är det skoj att testa förstås.

    Kram Anneth

    SvaraRadera
  4. Viken härlig layout!!! Du funderade på blomman jag gjort, den hittade jag här: http://misscutiepiegoes80s.blogspot.com/2009/03/scrapbook-goodies-varblommor.html
    Hon har även en annan typ av blomma jag brukar göra och fjärilar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten - Väl värd - super snygg LO!!!

    SvaraRadera