måndag 16 augusti 2010

Mr T. Holtz

Som jag skrev igår har jag återupptagit mitt intresse för mina kära distresser och börjat göra egna bakgrundspapper a´la Tim Holtz - fy f*n vad roligt det är!!

Har just köpt Tim Holtz Paper Stack Retro Grunge och för att vara helt ärlig förstår jag varför jag inte brukar köpa hela stack - lite tråkigt är det, men det var väldigt användbara baksidor i alla fall och en sån har jag använt här.

Först använde jag Tim Holts-masken med noter från serien Ideology. Maskade med distresserna Rusty Hinge och mustard seed och sprayade det hela med lite egengjord kopparmist (vatten och perfect pearls).

Den svarta effekten har jag gjort med hjälp av en tandborste (som blivit extra hård av gammal färg) och akrylfärg. Först tog jag lite färg på tandborsten (ungefär som tandkräm) och sen drog jag den fram och tillbaka över pappret, först vågrätt och sedan lodrätt. Coolt va?

Journalingen har jag skrivit på en tag som sitter bakom fotot. Den är distressad med färgerna Black Soot och Rusty Hinge samt stämplad och embossad med primaswirls (ska nog ta och träna lite mer på det där med embossing).

Måste ju bara visa vilka fina Thickers jag fyndade på Magdas rea för ett tag sen - mums! Hoppas ni kikar in i morgon för då ska jag visa en till T.Holtz-kreation =)

1 kommentar:

  1. Weeha!! Snyggt, färgkombon är ju så snygg, riktigt höstlik t o m. Ja där är en till passion vi delar söta du! Det är ju så kul att kladda! tagen blev urläcker också!

    SvaraRadera