fredag 7 maj 2010

Favoritteknik??

Ingen aning! Men det var tredje utmaningen i Scrapmästare 2010. Min LO är den som ni också kan lifta i BlogPartyt som pågår just nu - klicka på blinkern till höger för att läsa mer om ved det är för något spännande =)

Jag valde i alla fall distresser som teknik - om det nu kan sägas vara en teknik.... På den här layouten har jag använt ett glazed Cardstock i botten, det finurliga med dessa är att de har upphöjda, lackade mönster, vilket gör att färgen från distressdynorna inte fäster där, på såsätt får man den coola effekten att mönstret liksom "lyser igenom". Jag började med att färga in kanterna med hjälp av Ink Blending Tool ( jag använder ett för varje färg). För att få en lite mjukare effekt arbetar jag i cirkelrörelser utifrån och inåt (börja utanför pappret), dessutom vill jag undvika raka, skarpa kanter, därför vinklar jag verktyget så att bara den nedre halvan av "kudden" möter arbetsytan. Stjärnorna har jag gjort på samma sätt men med hjälp av en mask från Heidi Swap, gillar dem väldigt mycket eftersom de, till skillnad från många av Tim Holtz masker, går att använda på samma sätt som mallar. För att få lite extra effekt har jag avslutat med den svarta färgen ute i kanterna. För första gången någosinn har jag använt papper från adornit och jag tyckte väldigt mycket om dem, speciellt färgerna som passade bra till fotografiet!

2 kommentarer:

  1. Det här är nog nåt av det snyggaste du har gjort. Fina färger ihop!

    SvaraRadera
  2. Härlig LO. och va kul med de vita "plupparna" som inte fick färg. Jo - måste definitift lära mig det här med distresser....

    SvaraRadera