söndag 23 maj 2010

Ingen utmaning =)

Ibland kan man ju tro att jag bara gör layouter till utmaningar eller på uppdrag, men det händer faktiskt att jag knåpar ihop något bara för att också =). Just nu är jag inne i en period där jag gärna scrapar här och nu, dvs. med ganska nytagna foton där man fortfarande kommer ihåg känslan man hade när fotot togs. Den här LO:n speglar verkligen mina känslor förra helgen när vi var på landet!

Jag har ju ganska måna favvotillverkare har jag kommit på men October Afternoon är verkligen en sådan. De har alltid så härliga färger och lättscrapade mönster, dessutom känns de helt tidlösa och man kan plocka fram dem efter ett år och de funkar lika bra fortfarande, utan att man har tröttnat liksom =) Bakgrundspappret har distressade kanter och den obligatoriska misten. Pappren bakom fotografierna är spillbitar från ett hus jag gjorde till svärmor i födelsedagspresent (tyvärr glömde jag fota det innan jag gav bort det).

En liten hemmagjord dekoration - busenkelt att göra, jag klippte bara ut ett par rutor från pappret Ice Cream i Fly a Kite-serien och satte en liten brad i mitten!

En annan alldeles förträfflig sak med OA är alla tillhörande stickers som finns att köpa, både journalingrutor, alfabet mm. Se så fint det blir =)

1 kommentar:

  1. Härliga OA, jag håller med dig till 110% och underbar LO!

    Grattis till din vinst i deltävlingen glad och färgsprakande - så härlig lo!

    Den rinnande färgen har jag gjort med akvarellfärg, mojsa på med lite vatten på en fin pensel så det blir tjockt och geggigt, sedan fyller man på penseln med mycket vatten och fångar upp färggeggan, håll pappret vertikalt och pressa penseln mot pappret, fyll på med mera vatten och låt det rinna....hmmm, jag får nog göra en tutorial på det där *skratt* låter krångligare än vad det är! Borde funka utmärkt med vanlig vattenfärg också!

    SvaraRadera